El carbassó és una hortalissa d’estiu refrescant i molt versàtil a la cuina; de fet, es pot menjar cru o cuit. Avui t’explico una recepta molt senzilla perquè gaudeixis d’aquesta hortalissa i aprofitis els seus nutrients, com ara, l’alt contingut de vitamina C, betacarotè i flovonoides.
Ingredients:
- 1 carbassó petit
- ¼ de pebrot verd
- 1 tomàquet petit
- ¼ de ceba
- 1 cullerada sopera d’oli d’oliva verge extra
- Sal
- Pebre mòlt
Elaboració:
Neteja el carbassó i talla’l a làmines molt fines (si pots, amb una mandolina). Reparteix-les en un plat i sala’l lleugerament. Talla la resta de verdures (la ceba, el pebrot i el tomàquet, que queda millor pelat) a daus petits, col·loca’ls en un bol i salpebra’ls. Fes una vinagreta amb 2 cullerades d’oli d’oliva, 1 cullerada de vinagre de poma, sal i pebre i afegeix-la al bol amb les verdures perquè vagin agafant gust. Presenta el carbassó amb les verdures i la vinagreta per sobre.
Aquesta és una de les delicioses receptes que trobaràs al llibret Fórmula Saludable II. Si vols descobrir la resta, recorda que els meus llibres de receptes estan a la venda a la meva consulta, a la botiga online i als dos establiments de Les Bones Herbes.